Showing posts with label puree. Show all posts
Showing posts with label puree. Show all posts

Monday, March 30, 2015

pasta baby

cuti hari tu mama tukar manu husnaa asyik makan bubur je kan jadi mama buatkan pasta baby untuk husnaa..selalu kalau buat spageti pakai prego tomatokan..tapi yang ni mama buat fresh dari buat tomato..mama kongsi resepi untuk mama-mama di luar sana

 bahan-bahan
  • tomato
  • carrot
  • isi ayam
  • pasta
sesekali masak lain sikit..taklah husnaa bosan..macam kita jugak lakan nak makan spaghetti..hehehe

**alhamdulilah husnaa suka apa yang mama dia masak berselera sangat..atok dia cakap husnaa dah tembam 

Monday, February 16, 2015

stok puree


di sebabkan husnaa dah boleh makan..mama terlebih excited nak buat puree macam-macam untuk husnaa..biasa mama akan bagi sehari sekali..lagi pon tengah rajin ni mama buat stok terus puree husnaa..husnaa dah makan beberapa jenis puree seperti mangga,labu,ubi keledek(sweet potato)..dah dalam stok mama buat puree avocado dengan peach..enjoy makan ya sayang..insyaALLAH mama cuba untuk rajinkan diri buat makanan untuk husnaa..doakan mama rajin dan rajin ya sayang..rseajin seperti mama kumpul stok susu husnaa..insyaALLAH


bila dah makan ni mama belikan awak kerusi..mama beli kerusi di ikea..tempat kegemaran nenek husnaa..kalau ajak pergi jalan takda tempat lain ikea aja tempatnya..nenek awak dah penat jaga awak setiap hari..bila cuti mama bawaklah nenek jalan..