Thursday, August 29, 2013

Berserah kepadaNYA

sudah 2 hari aku keluar 'blood spot'...siapa tak risau keluar benda tu kan..yela..takut jadi lainkan..aku pergi ke klinik bertanya..mereka tak dapat nk bagi jawapan sebab bila scan kantung baby masih tak nampak lagi dalam rahim aku..ikut kiraan tarikh akhir piriod aku 5 minggu..tapi ikut ujian darah baru 3 minggu..aku tak pasti nak ikut mana.sebab sejak kahwin piriod aku semakin awal..doktor kata mungkin sebab aku punya tarikh kesuburan sudah lari..aku fikir positif aja..tapi tipulah kalau aku cakap 100% aku positif..dalam masa yang sama aku masih fikirkan negetif..sebab hari ini aku pergi ke tandas tengok ada darah..bukan lagi blood spot..lagi lah merisaukan aku..bila scan hanya nampak darah saja..doktor kata datang lagi minggu depan..aku mulai giveup...dalam fikiran aku hanya fikir ada rezeki insyaALLAH..kalau takda aku patut bersyukur..sebab apa yang berlaku semua ada hikmahnya..

**segala yang berlaku ada baik buruk..mungkin ada banyak sebab kenapa aku di uji..jangan berharap dan jangan mengharap..aku hanya mampu berdoa..insyaALLAH..moga ada rezeki

10 comments:

  1. Sabar ye kak. Anggap ni ujan Allah untuk akak yg baru kahwin. Saya tak ler pandai nak nasihat benda benda gini, sy pun baru 20. Belum kahwin. Bila baca entry akak ni baru saya sedar sebenarnya kehendak Dia sama ada nak bagi rezeki cepat atau lambat, sama ada nak bagi ujian atau tidak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih dear..doakan sy ya..apa pon jadi saya terima

      Delete
  2. MJ,

    saya doakan ada rezeki kamu ..

    tp kalau bukan rezeki kamu kali ni insyaAllah Dia akan bg rezeki yg lebih baik lg selepas ini..

    be strong and take care dear! :)

    ReplyDelete
  3. INSYA ALLAH XDE PAPE .. BERSABAR N BYKKAN BERDOA :)

    ReplyDelete
  4. sabar dear. Insyaallah ad rezki tu.. jage diri leklok. jage makan K~

    ReplyDelete
  5. Kn kuat n positif k...jgn stress...cik mah pernah alaminya...bnyk berdoa k...

    ReplyDelete
  6. Moga segalanya baek baek sahaja yea....tabahkan hati...

    ReplyDelete
  7. kalau ada bleeding i thought diorg akan bg injection untuk kuatkan rahim. doktor tu xde suggest?

    ReplyDelete