Monday, August 26, 2013

Mama to be

alhamdulilah pekara paling gembira adalah menjadi seorang ibu..serius tak dapat nak di gambarkan betapa gembiranya aku..apantah lagi suami aku..terlalu awal untuk gembira sebenarnya..aku hanya mampu berdoa.moga kandungan aku sihat..moga ia membesar dengan baik..insyaALLAH..
sejak kahwin piriod aku semakin awal..jadi setiap bulan aku pastikan piriod aku datang dengan normal..dan aku tahu badan kita bila datang piriod macam mana..korang yang perempuan pon akan tahu..tak perlu nak di olahkan...nak di jadikan ceritakan..hari ke hari menunggu..eh..rasanya macam dah lewat sehari..aku cakap dekat suami tunggu genap hari ke 30 aku buat UPT..ramai aku baca dekat google cakap terlalu awal nak buat upt hari ke 30..tapi aku dapat rasakan memang aku takkan datang piriod..sebab biasa piriod aku awal..genap hari ke 30...pagi tu bagun terus ambil upt..dengan jantung berdegup kencang..masuk bilik air cek upt..lepas je titik air kencing di upt tunggu keputusan...mungkin aku jenis tak sabar..tengok tiada garisan terus hampa..aku letak upt dalam bilik terus pergi mandi..lepas aja mandi tergerak hati nak tengok upt semula...serius terperanjat tengok ada line samar...menitik air mata...lepas aja subur terus sujud syukur..
lepas aja subur terus kejut suami suruh tengok semula mana tahu tahap kerabunan isteri dia melampau ke kan..ahahah..suami tengok terus peluk cium...suami cerita masa aku kejutkan beliau jantung beliau berdegup kencang..dalam hati beliau isteri aku nak bagi tahu dia piriod ke..punyalah debar suami aku..tak sabar sangat nak jadi baba ya sayang...moga ada rezeki untuk awak sayang..ameen...
aku cakap dekat suami kalau nak confirm lagi cek upt digital..lepas 3 hari aku cek upt digital..walaupon aku tahu aku dah tahap confirm..tapi hati tetap rasa nak confirm lagi sekali..macam biasa..cek upt pagi-pagi..air kencing yang pertama masa kita bangun pagi...upt digital 99% biasanya confirm...siap bagi tahu weeks kita lagi..jenama clear blue rm29.90..beberapa minit terus dia bagi tahu keputusan..pregnant 2-3..bermaksud 4-5 weeks..alhamdulilah..kali ke dua sujud syukur..menangis kesyukuran..ialah dah 4 bulan kahwin..setiap bulan menunggu-nunggu..bila piriod aja suami cakap takpa belum ada rezeki..sabar ya sayang.. =)) bunga-bunga hati bila suami cakap macam tu.. =P
sehari lepas tu pegi klinik pakar sakit puan..mana lah tahu boleh scan..ahahah..betul tak sabar sampai hampa di buatnya...baby nampak tak nampak..lepas tu keputusan upt dkt klinik tu negetif..hampa betul sampai nak nangis dibuatnya..orang cakap cek petang memang tak nampak..besok pepagi aku cek semula..ibu cakap awal tu yang tak nampak..tak payah la cek..tunggu 2-3 hari dulu..aku di jenis tak sabar..aku cek jugak pagi tu..tapi kali ni upt biasa aja..sebab ada baki lagi yang aku beli ritu
keputusan upt lebih jelas lagi garisan dari yang pertama kali aku cek..alhamdulilah..takpalah..aku amalkan aja makan asid folik..sebab sebelum aku tahu aku mengandung lagi aku memang dah amalkan makan asid folik..kiranya dah 2 bulan aku makan asid folik sebelum aku tahu aku mengandung..kalau korang rasa nak kahwin dan cepat dapat baby baik korang amalkan makan asid folik 3 bulan sebelum kahwin..aku suami isteri makan asid folik...biasanya makan asid folik dengan susu..banyak kelebihan asid folik selain daripada menguatkan rahim...bagi lelaki makan asid folik sebab nak bagi sperm tak cacat dan sihat..korang boleh cari infi dekat google..serius dari sebelum dapat baby aku banyak membaca cara nak dapat baby..sekarang ni pulak aku banyak cari info makanan sihat untuk ibu mengandung

**aku hanya mampu berdoa..semoga zuriat dalam perut sihat..membesar dengan baik..moga aku jugak sihat..insyaALLAH..

8 comments:

  1. tahniah dear...
    awal2 ni mmg xnmpk pape.. tgu laa sebulan lebih ke, baru pg klinik lg...
    org ckp scan awal2 ni kdg2 xbaik utk yg kat dlm tu... kena bg dia kuat dulu ya...
    take care (^_^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..tp dh 5 minggukan..tak sangka pon dia scan..sy just nk confirmkan aja.. =)

      Delete
  2. ALHAMDULILLAH .. TAHNIAH .. INSYA ALLAH :)

    ReplyDelete
  3. tahniah dear! Alhamdulillah..mudah2an baby dlm kandungan sihat..
    menanti saat ini juge,hopefully..

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah. Adik eka dulu pun cmtula. Samar2..

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah...congrats yunk!

    ReplyDelete
  6. wahhhhhhh tahniah MIJ ! seronoknye berita gembira !
    jaga kesihatan baik2 ye hehe :)

    ReplyDelete