Tuesday, January 13, 2015

5 bulan usia husnaa

alhamdulilah..sebulan lagi usia husnaa nak ke 6 bulan..lepas ni mama sibuk nak buat makanan husnaa pula..tapi pam susu mama tak akan lupakan..walaupon susu bukan lagi makanan utama..tapi susu adalah perkara utama..jadi mama akan konsisten pam macam biasa di pejabat..mama akan pastikan stok susu mama tidak akan berkurang..insyaALLAH..
ramai mama baca di facebook "saya kurang susu".."apa maknana yang tambahkan susu".."susu saya cair"..banyak juga soalan berkaitan dengan susu..mama nak aja tolong..tapi nanti orang kata baru anak pertama dah berlagak pandai..pengalaman mama ni mama memang nak kongsi..bukan senang mama nak sampai ke tahap ini..walaupon husnaa baru 5 bulan tapi mama berjaya fullybreasfeed husnaa..alhamdulilah..
kalau nak ikutkan apa yang tak pernah mama cuba milkbooster perniaga online jual..semua mama pernah cuba..mama ni orang yang cepat terpengaruh juga tau..hehehe..tapi mama dah stop makan semua tu sebab dah habis...jadi mama dah taknak beli dah..mama dah kaji dalam-dalam tentang penyusuan susu secara eksklusif..eceh..ehehehe..blogger-blogger di luar banyak mengajar mama.. bagi mama milkbooster mama adalah konsisten pam setiap hari..makanlah apa yang mama suka..tiada diet dalam seharian mama..mama makan dan minum aja apa yang mama gemari..alhamdulilah..susu mama konsisten setiap kali pam.tak perlu bergantung pada milkbooster..
berbalik pada cerita tentang husnaa..disebabkan dah tukar bulan..waktu tidur husnaa memang lari habis..selalu pukul 9.30 tidur sampai esok pagi..tapi sekarang pukul 9.30 tidur pukul 12 bangun semula..tidur balik pukul 2 pagi..haishh..besok mama kerja sayang..sudahlah pagi-pagi nak bangun mengepam..anak oh anak..banyak pengorbanan mama untuk awak sayang..siang awak tak buli nenek..malam awak buli mama ya..takpalah..mama lagi kesian dengan nenek..bulilah mama pon..mama rela sayang..

inilah wajah buah hati mama..suka sangat husnaa isap jari..kadang-kadang sambil bf sambil masukkan jari..dah jadi habit pula..

1 comment:

  1. ada orang bagi nasihat kat saya (errr bukan saya menyusukan anak tapi depa ajar je lah)... bahwa untuk wanita kekal langsing dia kena bagi susu badan pada anak... itu boleh mengurangkan masa untuk dia bersenam dalam setengah atau sejam sehari... saya rasa pendapat tu betullah

    ReplyDelete