Friday, January 3, 2014

1/1/2014

genap tahun 2014 iaitu 1/1/2014 genap jugak 7 minggu kandungan aku..alhamdulilah..syukur nikmat mu ya ALLAH..risau jugak pada mulanya...manalah tahu ALLAH menguji hambanya lagi sekali..tapi aku tahu setiap orang pasti di beri rezeki anak..cuma kita tak pasti bila..yang penting kira berusaha..kenapa kadang-kadang kita lambat di beri rezeki anak..mungkin kita lupa yang kita dah lama tak ingat dengan yang Maha Esa..lupa besedekah..lupa siapa kita sebagai seorang hambaNYA..
kita jangan fikir bila kita dah ada anak kita dah ada segala-galanya..tanggungjawap sebagai seorang ibu sangatlah berat..mendidik menjaga mengasuh segalanya kena titik berat..itu tangungjawap kita sebagai hambanya..di beri amanah untuk menjaga sebaik mungkin..insyaALLAH..
debaran untuk mengetahui adakah kandungan yang aku bawak ini masih bernyawa..masih ada di dalam rahim ku..semua menjadi tanda tanya..aku takut untuk lalui ujiannya sekali lagi..berita gembira hanya seketika..alhamdulilah..masuk aja bilik untuk berjumpa doktor..doktor bertanya itu ini dah beliau suruh baring..letak aja mesin di perutku..plup!!keluar kantung dan janin yang masih bernyawa..YA ALLAH..berlinang air mata aku..aku tatap wajah suami aku..wajah tanpa di duga...masih lagi terpinga-pinga memandang mesin..doktor pon print screen untuk simpanan aku..alhamdulilah..heartbeat pon dah nampak..syukur nikmatmu Ya ALLAH..
**aku nak kongsi zikir yang selalu aku amalkan sejak aku tahu aku hamil..insyaALLAH membantu..


12 comments:

  1. Tahniah! Jg kshtan baik2 tau.. Doa utk kyra jgk ya.. Amin..

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah.. tahniah MIJ (^_^)

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah! Tahniah MIJ :)

    ReplyDelete
  4. bak kata kak ipar saya yg tengah preknen juga, tiap2 tahun tukar status..
    >e<v tahniah kak tira~

    ReplyDelete
  5. congrats MJ!

    kita berkongsi rasa yg sama :) & thanks for the dzikir :)

    ReplyDelete
  6. tahniah MJ. doakan eka plak hehehe

    ReplyDelete
  7. Awak!
    Macam mana saya baru kewujudan blog ni?
    Hehehe congrats!! Jaga baby elok2. Take care 😉

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum.. alhamdullilah. syukur. jaga diri baik2. thanks kongsi zikir tu ~~~

    ReplyDelete
  9. Congratz dear.Semoga dipermudahkan semua urusan.Take care taw.Btw, nice sharing pasal zikir tu.Bolehla sha amal lepas ni. :)

    ReplyDelete