Monday, September 3, 2012

Cincin Tunang & Risik


masih belek-belek cincin sendiri**gedik namanya..>_<..itulah cincin tunang dan risik..yang di sarungkan oleh bakal emak mertua..insyaALLAH..masa beliau nak sarung cincin risik siap aku tanya "cincin risik nak sarung sebelah mana??" jawap emak tunang "mana-mana pon boleh"..apa lagi tangan kiri yang aku beri untuk risik..tangan kanan untuk tunang..cukup sempurna keduanya aku memakai...dan itulah kali pertama kedua belah pihak keluarga bertemu...


teringat masa nak beli cincin risik..serius masa tu aku tidak tahu yang dia masuk kedai emas untuk membeli cincin risik..satu kejutan di beri sebab dia menyuruh memilih mana berkenan..susah jugak nak pilih mana yang berkenan..maklumla jari kecil sangat..bila dah pilih mana berkenan besar pula..pilih punya pilih akhirnya jumpa juga..^_^.. 
kedua cincin di beli dari kedai yang berbeza dan hari yang berbeza....yang aku kagum dengan dia...dia beli guna duit yang dia kumpul..sesetengah orang menggunakan duit gaji sedebuk mengeluarkan untuk membelinya...aku tahu pon sebab masa dia bayar cincin tunang menggunakan duit rm10 yang di ikat kemas mengunakan getah..sampaikan penjual itu tanya "lu peniaga ka banyak wang merah..ada ong"..ahahah..saiz cincin aku 9 manakala si dia saiz 24..fuh..fuh..sangat berbeza..



kata orang dah jadi tunang orang ni macam-macam kena hadapi..aku harap hubungan aku dengan dia baik-baik...kalau boleh majlis kawin nak sederhana seperti majlis tunang aku juga..insyaALLAH..

**walaupon ambil masa dua minggu untuk membuat persiapan..tapi cukup sempurna..alhamdulilah..



11 comments:

  1. Same la kite .
    siap tnya tgn mana kan
    hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..kan..kan..malu tanya sesat jalan..ngeee

      Delete
  2. Salam singgah...
    mmg tunang awak ada muka peniaga kot.. siap bluetooth headset lg.. hehe

    ReplyDelete
  3. alamak! nk tunang juga!!

    tahniah ye..semoga ke jinjang pelamin :)

    ReplyDelete
  4. Tak dapat bayangkan macam mana rasa manisnya bila dah jadi tunangan orang.. ;)


    Kami doakan yang terbaik untuk kalian insyaAllah

    ReplyDelete
  5. Comel..korang bedua ade iras la..moga kekal till jannah ^-^♥♥

    ** love is in the air...lalalalala xD

    ReplyDelete