Saturday, August 30, 2014

09.08.2014- kandungan 38 minggu 3 hari

alhamdulilah mama selamat melahirkan awak seberat 3.57kg secara normal..jangan di tanya sakit macam mana bersalin..ya ALLAH hanya tuhan aja yang tahu..patut laa sesetengah ibu mengambil ubat tahan sakit..mama memang bersalin secara natural..tidak bergantung apa-apa dari ubat..masih terngiang sakit contraction membuatkan mama fobia nak bersalin lagi..tapi bila tengok wajah awak yang tembam tu terus hilang segala kesakitan seketika..



mama bukan saja sakit contraction..tapi sakit untuk keluarkan uri..uri pulak tidak boleh keluar secara semula jadi..terpaksa doktor seluk rahim untuk keluarkan uri dengan tangan beliau..bayangkan sudah laa sakit bersalin..sakit pulak sebab tangan doktor masuk ke rahim mama..sebab uri mama melekat..ya ALLAH..hanya tuhan aja yang tahu...nasib baik masa menjahit di rahim kena bius..kalau tak tambah kesakitan lagi..bukan rungutan yang di pinta..tapi kalau merasa sendiri pasti tahu kesakitan yang mama alami..baru mama tahu betapa seksanya ibu mama melahirkan mama dan adik beradik mama..masa tu mengalir air mata bila mengadu dengan ibu..
terima kasih baba sebab masa contraction melanda baba berada di sisi...rambut baba mama tidak sengaja tarik...baju di leher baba mama tidak sengaja tarik..mama tahu sakit..tapi sakit yang mama alami masa contraction lebih teruk dari sakit baba merasa..walaupon masa itu baba hanya mengucapkan  ingat Tuhan..tapi masa tu mama tidak fikir apa yang mama hanya fikirkan adalah ingin meneran untuk mengeluarkan awak sayang..
sekarang ini pulak..mama terpaksa menahan kesakitan jahitan di bawah..lepas itu menjaga awak siang dan malam..walaupon waktu sekarang bantuan untuk menjaga awak masih tidak di perlukan..tapi baba masih di sisi menemani di kala awak menangis meminta susu badan..alhamdulilah..semua kerja mama sekarang baba ambil alih sementara mama berpantang..terima kasih sayang..walaupon setiap arahan mama bab rasa seperti kuli..tapi baba lakukan jua..


Husnaa Fathiah binti Hairull Fadly awaklah pengikat kasih sayang kami..awak di lahirkan atas dasar cinta kami..mama dengan baba sayang awak kerana ALLAH..alhamdulilah...


5 comments:

  1. Tahniah awak. Kite berdebar tunggu awal tahun dpn. Bakal merasai seperti awak..

    ReplyDelete
  2. tahniah kak.
    comelnya dia.
    selamat berpantang.

    ReplyDelete
  3. Tahniah :) Semoga dimurahkan rezeki dan mendapat keberkatan Allah jua. Amin.

    ReplyDelete
  4. sedih ada,seram ada,terharu ada,happy lg banyak ada. tahniah awak dan husben! :) comel baby nya, alolo..didik jd anak solehah hendaknya. amin ya Robb. banyakkn berehat ye. da puas rht 2nd anak plk. lol. hahaha :))

    ReplyDelete