Wednesday, April 10, 2013

Inai

kebiasaannya sebelum kawin bakal pengantin mesti kena pakai inai..mungkin adat kot..kalau tak pakai inai tu bukan pengantin namanya..kebetulan ramai pulak yang bagi inai..maklong bawak dari kampung..kawan pon sama..begitu jugak bakal kakak ipar..rezeki inai namanya..kekonon nak pakai inai daun dulu..supaya kekal lama sikit..besoknya baru inai ukir datang..
**kawan yang tolong pakaikan inai..terima kasih dekat beliau

serius bila dah pakai inai gatal sini gatal sana.. =_=..nasib baik sepupu ada boleh tolong garukan...hehehe..tak sampai 4 jam aku dah tak tahan nak bukak inai..padahal orang lain pakai kemain lama..tapi aku tak tahan..duduk tak kena..baring tak kena..nak kena kembang tangan aja..kena jaga kaki lagi.. =_=..nak berinai siang kononnya..orang lain berinai waktu malam..aku berinai waktu siang..haa rasakan...


inai ukur memang sudah lama aku impikan..tak pernah inai ikut..konon berangan masa kawin nak berukir bagai...alhamdulilah menjadi kenyataan..aku cari di google..pencarian inai ikut masjid inai..terjumpa Nedhenna..pada mulanya nak ambil pekej A hanya tangan sahaja rm90..tapi berminat pulak pekej B tangan dan kaki rm140..nak kahwin punya pasal tutup mata sahaja duit ratusan itu..=_="..berurusan dengan beliau 5 april sehari sebelum majlis pukul 12.30..alhamdulilah..cantik sangat warna dan ukiran dia..suka..merah sangat..






5 comments:

  1. dulu kakak kahwin saya tolong letakkan inai, tolong garu sana sini.haha. macam2.

    cantik ukiran tu



    *maaf tegur, aurat kaki tu MIJ. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih dani tegur..diri ini daif..=)

      Delete
  2. seronok nanti bila imbau balik kisah pakai inai.. sebab selalu jadi tukang pakaikan inai kat kazen dan kawan2 yang kawen..

    nanti sendiri kawen siapa la nak layan ek ^_^ hihi

    ReplyDelete
  3. wahhhh...abes sume tangan ngan kaki:)hehehe~~~

    ReplyDelete
  4. tak sangka awak pakai inai ukir, terpegun jap ituhari.. XD mg lawa..merahh makngah. <3

    ReplyDelete